trafic

miercuri, 31 mai 2017

Femei samurai

De multe ori ne întrebăm dacă femeia poate fi egală, dacă ea poate face ceea ce face şi bărbatul…De multe ori aş răspunde că nu…dar sunt atâtea exemple de femei care contrazic fiecare lucru pe care l-aş spune….aşa cum sunt şi ele….femeile samurai. Da….au existat…şi au luptat alături de bărbaţi…păcat însă că nu sunt chiar atât de cunoscute şi nici menţionate…sau poate….nu le-am întâlnit eu…
Aceste femei samurai erau atât femei care au învăţat sa mânuiască sabia sau naginata, denumite onna bugeisha…Ele aparţineau clasei superioare, dar foarte multe dintre ele răspundeau apelului si se înrolau în armată, luptând cot la cot cu bărbaţii…Ce diferenţă nu? Între femeia care se ştia a fi supusă bărbatului şi femeia stăpână pe sine, stăpână pe ceea ce ştie, convingătoare şi convinsă că poate face faţă oricărei provocări…
Cea mai cunoscută totuşi femeie samurai a fost Tomoe Gozen…Era cunoscută drept o persoană care ştie să călărească, să mânuiască sabia şi un arcaş deosebit. Nu se ştie totuşi cum a murit…unii spun că ar fi murit în lupta dintre clanurile Taira şi Minamoto, alţii susţin că ar fi fugit în pădure, ducând cu ea capul unui inamic sau că s-ar fi căsătorit şi ar fi devenit o călugăriţă după moartea soţului…
O altă luptătoare cunoscută a fost Hangaku Gozen. Ea luptând alături de clanul Taira, care însă a pierdut lupta în favoarea clanului Minamoto.  Yamakawa Futaba…este încă o femeie bravă, demnă de respect…Aşa cum s-a întâmplat şi cu celelalte femei…a fost supusă unui antrenament pentru a învăţa artele marţiale şi a mânui sabia. Yamakawa Futaba a supravieţuit, sprijinind educaţia pentru femei.
Nakano Takeko s-a dovedit a fi cea mai curajoasă după părerea mea…A luptat împotriva forţelor împăratului şi a fost împuşcată. Ştiind că va muri îi porunceşte surorii mai mici să îi taie capul şi să îl îngroape ca să nu cadă în mâinile inamicilor. Capul lui Nakano Takeko a fost îngropat lângă un copac la templul Hokaiji.
     <—Naginata
Curaj…forţă…vitalitate….voinţă de a se face auzită…femeia samurai…voinică…Şi eu aş vrea să fiu aşa…să fiu învăţată de mică arte marţiale…să învăţ de mică acest cod bushido…Din păcate mulţi am uitat ce înseamnă curajul…trebuie să ni-l câştigăm…chiar dacă se va face din cărţi…de la personaje, despre care nu am ştiut nimic dar ne-au impresionat…despre care am fost curioşi să citim şi să aflăm mai multe sau pur şi simplu dobândim aceea voinţă de a face…de a nu rămâne indiferenţi în faţa problemelor sau a sorţii….Eu vă doresc curaj…curajul femeilor samurai!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu