trafic

duminică, 11 decembrie 2016

Frustrare

TRIBUNALUL INTERNAŢIONAL DE LA NÜRNBERG, PRIN COMISIA DE ANCHETĂ, A SCOS DE SUB ACUZARE MIŞCAREA LEGIONARĂ

Nici acum dupa aproape 40 de ani, nu mi-a trecut supararea pentru frustrarea la care am fost supusa dupa citirea vol.1 din romanul  DELIRUL DE MARIN PREDA. Asta dupa ce am fost anuntati oficial noi cititorii interesati ca va urma vol.2 la care autorul lucreaza deja, volum care nu a mai aparut niciodata.
Am aflat cu groaza de la Europa Libera ca, Marin Preda a fost sinucis, pentru ca insista prea mult  ca vrea accesul la Arhivele secrete ale statului pentru a scrie vol.2  la roman, bazat pe documente autentice. Cu toate ca pentru ai usura munca, securistii care il pazeau la Palatul Mogosoaia, unde Marin Preda isi avea sediul pentru mai multa liniste in a scrie, el o tinea una si buna ca, nu vrea sa i se povesteasca pentru ca nu are memorie auditiva, ci numai memorie vizuala. Culmea era ca nu voia sa scrie nici dupa dictare asa cum s-au oferit plini de amabilitate securistii, care il aveau sub observatie sa nu deraieze ca doar era un taran autentic, sadea. Si pentru ca nu a apreciat  bunavointa securitatii dupa ce s-a imbatat a hotarat ca este vremea sa fie sinucis. Dar parca memoria l-a lasat prea devreme ca, nu avea 99 de ani ci doar 59, si era in plina forma cu o  bogata experienta, Si poate ca voia sa i se sterga eticheta de proletcultist pusa dupa primele romane comuniste precum Desfasurarea cu care stiti ca si noi eram ingurgitati la scoala ca, se anuntase ca s-a incheiat colectivizarea.
Dar nu am avut noroc noi cititorii si chiar cei interesati de acum pentru ca, nici dupa 1989 nu am avut acces prin interpusi la  arhivele secrete ale statului, referitor la Miscarea Legionara.
Noi acum traim tot din povestile fantasmagorice povestite de securitatea statului din vremea formarii Miscarii Legionare si pana acum. Cu toate ca la Procesul de la Nurnberg s-a stabilit definitiv ca, Miscarea Legionara a fost absolvita de orice vina, nu tine si acum s-au inasprit amenintarile contra celor care comunica date chiar eronate, dupa vointa mai marilor tarii si nici dupa documentele originale. Au interzis si mentionarea numelui si a intelectualilor care ne-au reprezentat cu mandrie tara si natia precum Emil. Cioran, Nae Ionescu, Mircea Eliade, Petre Tutea, Vintila Horia, Noica, Gyr, Aron Cotrus,Horia Stamatu, Sextil Puscariu, Ion Barbu, Traian Braileanu, P.P.Panaitescu, Dragos Protopopescu si altii care acum imi scapa din memorie si carora le cer scuze post mortem. 
De aceea spun ca de acum aproape 40 de ani si pana acum am aceiasi frustrare ca, am luat si eu microbul de la Marin Preda si nu cred  pana ce nu vad cu ochii mei.
De ce ni se ascunde si acum adevarul ?
Suntem socotiti prea infantili inca, sa gandim cu mintea noastra si romanii vor avea acces la arhivele secrete, dupa inca 100 de ani ?
Si sincer vorbind sunt multe lucruri politice mai grave la care avem acces, decat o Miscare bazata pe ortodoxie, pe patriotism, pe demnitate si respect pentru neamul romanesc.
La baza a fost o dusmanie exacerbata a Regelui Carol al 2-lea impotriva liderului C.Z.Codreanu si Miscarii Legionare si a evoluat la  formele cele mai criminale.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu